Pesanan Syed Qutb

Sahabat
Andainya kematian kau tangisi
Pusara kau siram dengan air matamu
Maka diatas tulang belulangku yang dah luluh
Nyalakaniah obor untuk umat ini Dan
Lanjutkanlah gerak merebut kemenangan
.
Sahabat,
Kematianku hanyalah suatu perjalanan
Memenuhi panggilan kekasih yang merindu
Taman-taman indah disyurga Tuhan
Terhampar menanti
Burung-burungnya berpesta menyambutku
Dan berbahagialah hidupku di sana
.
Sahabat,
Puaka kegelapan pastikan lebur
Fajarkan menyingsing
Dan alam ini kan disinari cahaya lagi
Relakan lah rohku terbang menjelang rindunya
Jangan gentar berkelana ke alam abadi
Di sana cahaya fajar memancar.
.
Sayyid Qutb-1966

*  *   *   *   *

Posted by:

Perindu Firdausi~

5 thoughts on “Pesanan Syed Qutb

  1. Assalamualaikum, sahabat-sahabat yang saya kasihi sekalian, Perindu Firdausi, Hamba Rabbani dan Penyeru Ad-Deen. Mungkin, satu hari nanti kita akan berpisah.’Setiap perjumpaan pasti ada perpisahan’. Andai satu hari nanti, kita berpisah mengikut haluan masing-masing. Saya, Nadi Ummah berharap agar kalian terus menyampaikan dakwah disini. Alhamdulillah, Allah beri kesempatan untuk saya mengenali insan-insan yang menegakkan agama islam seperti kalian. Walaupun dari kalian bertiga, saya rasa…sayalah yang paling lemah imannya.

  2. waalaikumussalam Nadi Ummah, sahibah yang saya kasihi sepenuh hati. kita semua ada kelemahan tersendiri. saya harap,,kita berempat akan terus dapat menjalankan tugas sebagai seorang pendakwah. biarlah dalam alam maya sekalipun. saya pun rasa gembira kerana dipertemukan dengan Nadi Ummah..

  3. Wa’alaikumussalam, Nadi Ummah. InsyaAllah. Harapan saya sama seperti Penyeru ad-Deen agar kita dapat terus menyambung tugas mulia para nabi ini. Kita sama2 menjadi pemulih Ummah di era penuh kejahilan ini…Insya-Allah. Ingatlah sahabat2ku, di mana pun kalian berpijak, tugas dakwah terpikul di bahu kalian. Kalian ada tanggungjawab terhadap ummah. Ya Allah, thabitkan hati kami di jalan dakwahmu, AMEEN~ Semoga Allah memberkati ukhuwwah kita. Uhibbukunna filllah😉

Tinggalkan Jawapan

